pondělí 16. května 2016

Pár tipů pro Tarotové začátečníky

4Mnoho lidí Tarot láká, ale zároveň odrazuje svou „složitostí“. Proto často od tarotu utíkají k jiným kartám, například k Lenormandkám, Cikánkským a já nevím ještě k jakým. A to je asi škoda.
Stejně však po čase zjistí, že jim tyto karty nestačí, začnou hledat větší hloubku, větší výpovědi a lepší rady od svých výkladů a zase sáhnou po tarotu.

A znovu začíná to hledání v knihách, na internetu, začíná zase pátrání po to správném významu té a té tarotové karty a její kombinace.
Tak se to stalo i mě. A protože vám chci s tímto dilematem pomoci, přečtěte si tento článek, který vám má dodat sebedůvěru a víru v to, že tentokrát tarot zvládnete.





Takže zde je pár tipů jak začít:
1. Udělejte to jednoduché
Jak jsem již psala, je zbytečné trávit hodiny hledáním těch správných významů tarotových karet. Je jich tolik, že pokud byste se je chtěli všechny naučit, budete z toho mít v hlavě pěkný guláš. Je tolik systémů, tolik autorů a je těžké zjistit, který autor má pravdu a který ne.
Takže, slibte si, že tentokrát si to uděláte jednoduché.
Držte se jednoduchých rozkladů (o dvou, třech kartách. K tomuto tématu se podívejte na video Jak vyložit na tři karty)
Držte se jednoduchých významů a jednoduchých technik. Zjistíte, že vaše sebedůvěra nesmírně vzroste. Je pravdou známé rčení, že v jednoduchosti je síla.

2. Vytvořte si osobní, své vlastní napojení na tarot
Začínala jsem se učit tarot asi stejně jako vy. Nakupovala knihy, sháněla všude možně významy jednotlivých karet a snažila jsem si je zapamatovat. Nejenže jsem si zapamatovala poměrně málo a i to zapomněla, jsem si neuměla vybudovat a vytvořit žádné osobní nebo dokonce intuitivní spojení s každou z karet.
Pochopila jsem, že biflováním toho moc nezmůžu. Tak jsem všechny knihy uložila, zakázala jsem si hledat další významy a kombinace a zkusila nový postup.
Řekla jsem si, že se s kartami musím skamarádit. Pokud chcete s někým kamarádit, musíte ho nejprve alespoň trochu poznat.
Začněte si své karty prohlížet.
Podívejte se do svého vlastního každodenního života a pokuste se určité situace kartám přiřazovat.
Co vám karta ukazuje?

Jak byste podle karty popsali dnešní den?

Jaká karta představuje povahu, nebo charakter vaší kamarádky?

Snažte se o to, být při této činnosti upřímní a co nejvíce osobní.

3.Vyměňte Keltský kříž za jednoduché rozklady o třech kartách
Skoro každá kniha o tarotu obsahuje návod na to, jak vyložit Keltský kříž. Je to sice moc užitečný výklad , ale alespoň z počátku na něj zapomeňte. Není vhodný pro člověka, který s Tarotem začíná.
Místo toho používejte výklady složené z jedné, dvou, nebo tří karet.

Velice rychle budete překvapeni, kolik rad, vhledů, či poselství můžete získat třeba i jen z jedné karty.

4. Denní karta
Asi opravdu nej způsobem, jak se spojit intuitivně a osobně s tarotem je používat denní kartu.
Ráno, nebo večer si vyložte s otázkou- „Na co se mám dnes soustředit, aby byl můj den co nejlepší?“

Potom aktivně tuto energii daný den hledejte a prožívejte.
To je jen příklad otázky, můžete použít jakou sami chcete, třeba i tuto- Co bych dnes mohl zažít?, Na co mám dnes dát pozor? Co se stane výjimečného? Co můžu dne udělat pro to a to?
Postupně si tak vytvoříte svou vlastní „zásobárnu“ významů z vaší vlastní zkušenosti, což je asi opravdu ta nejcennější kniha pro vaše výklady.

5. Vysvětlete si význam obrázku
Jeden z nejjednodušších způsobů, jak tarot pochopit, jak se dozvědět význam karty je podívat se na to, co nám řekne obrázek na každé z nich.
Podívete se hned teď na jednu ze svých tarotových karet.

Co se na ní děje? Proč se děje to a to? Je zde nějaká osoba a co dělá? Co si asi myslí? Musí bojovat, nebo je v klid? Jaké je poučení na této kartě?
Možností, jak popsat tarotovou kartu je spousta.
Pak se vraťte do všeho současného života. Co může příběh na kartě vypovědět o vaší dnešní situaci? Jaké nové lekce se máte dozvědět? Co vám chce karta napovědět?
Nejlepší věc na této technice je ta, že si nemusíte nic pamatovat, žádné vyčtené významy. Můžete prost pracovat s tím, co vidíte na obrázku.
Toto je snad ta nejsilnější technika, která vás naučí výkladu tarotu.

6.Nalaďte se na svou intuici
Každý ji má. Je to náš základní dar, který máme opravdu všichni, bez rozdílu. Jen ji někdo používá a někdo ne.
Samozřejmě se to lehkce řekne, hůře dělá! Pro začátečníky je to často opravdu boj. Věřte si.
Moje rada? Odložte knihy a jednoduše vezměte energii karty kterou si vytáhnete. Nezáleží teď na tom, co je o ní kde napsáno. Dejte jen na své pocity. Ty jsou totiž pro vás, vaše výklady a vaše klienty nejdůležitější.

7. Vykládejte si pro sebe
Já osobně ignoruji názory, že člověk si nemůže vykládat sám sobě. Proč? Kdo to řekl? Je to moje přesvědčení?
Nevím proč! Nevím kdo to řekl a proč by to pro mě mělo být význmané! Ne, není to mé přesvědčení!
Já jsem přesvědčená o tom, že tarot je velice mocný nástroj pro sebepoznání.
Jsem přesvědčená o tom, a je to má vlastní zkušenost, že já sama jsem byla svým nejlepším klientem. Chce to upřímnost a schopnost přijmout i kritiku, kterou mi karty dávají.
Udělejte si tedy každý den chvilku a vyložte si i pro sebe. Proč ne? Dozvíte se tak více nejen o sobě, ale i o tarotu. A to je váš bonus.

8.Najděte si pomoc
Přese vše, může být pro někoho těžké pracovat s tarotem a učit se sám. Najděte si kamarádku, přítele se kterým budete své poznatky sdílet.
Pokud víte, že potřebujete vedení, že to sami asi nedáte, i když je vám jasné, jak přijít na významy karet, vstupte do kurzu Tarotové významy, tam vás naučím různé techniky a vychytávky k výkladům.

9. Naučte se základní systémy
Jedním z nejjednodušších a nejrychlejších způsobů, jak se naučit tarot je naučit se základní systémy, které jsou základem karty.

Například když senaučíte symboliku čísel 1-10 malé arkány, když se naučíte prvky/živly barev tarotu získáte tak dostatečnou představu o významu 40 karet malé arkány. K tomuto tématu je tu článek Tarotová esa a živly.
Poté se pokuste pochopit podstatu Dvorních karet, spojte je s tím, co již víte o barvách tarotu, o živlech a víte, že již máte poznatky o dalších 16 kartách.
Vážně nemusíte mít superpaměť ke zvládnutí těchto systémů.

10.Zapomeňte na !pravidla!
Kdybych dostala korunu vždy, když se mě někdo zeptá, na pravidla v tarotu, byla bych asi velice bohatá žena 🙂  Jaká pravidla mám na mysli?
Smím si své vlastní karty koupit, nebo je mám dostat?
Mohu vykládat jen s Velkou arkánou?
Můžu své karty někomu půjčit?
Musím mít nějaký rituál než začnu vykládat?
Je to jen na vás.
V tarotu je jen jedno pravidlo- Neexistují žádná pravidla! Proč? Jak to?
Pokud věříme tomu, že tarot může opravdu vykládat každý koho tarot láká a přitahuje, musíme si přiznat i to, že je na každém, jak k tomu přistoupí.
Pokud si chcete udělat nějaký rituál před výkladem udělejte si ho!
Pokud chcete vykládat jen s kartami Velké arkány, vykládejte jen s nimi!
Pokud nechcete své karty nikomu půjčovat, nepůjčujte je!
Je to jen a jen na vás.
Vy si určujete svá pravidla, nikdo jiný to za vás udělat nemůže.
Já osobně mám jen jakýsi etický kodex, o kterém se dočtete v tomto článku-Na co se neptat tarotových karet, ale jsou to má pravidla a vy si můžete vytvořit a dodržovat svoje.

11. Zjistěte, co Tarot znamená pro vás
Jednou z nejcennějších věc, kterou může tartový začátečník udělat je ta, že si odpoví na otázku, co pro něj tarot znamená.
Uvažováním nad odpovědí na tuto otázku získáte svou vlastní představu o tom, jak a k čemu chcete tarot používat.
Vaše odpověď bude naprosto v pořádku, někdo chce mít tarot jako rádce, někdo k věštění budoucnosti, někdo ke koučování, někdo k poznání sebe sama, někdo jen tak pro zábavu, někdo pro zapůsobení na lidi kolem sebe.
Vše je správně. Hlavní je udělat si jasno sám v sobě. Co znamená tarot pro vás.

12. Používejte tarot s rozumem
Jednou z největších 5 chyb, kterou tarotoví začátečníci dělají, je ta,že při výkladu sami pro sebe pokládají stále stejnou otázku do té doby, než jsou s odpovědí karet spokojeni. Nepřijmou pravdu, kterou jim karty hned zpočátku dávají poznat.
Pak se diví, že jim karty nevycházejí.
Místo toho používejte tarot s citem, čerpejte z významu a poselství karet s otevřenou myslí i srdcem. Respektujte je, dejte si dostatek času i prostoru, abyste opravdu přijmuli moudrost, kterou vám tarot nabízí.
http://kartarkasvatava.cz/par-tipu-pro-tarotove-zacatecniky/

Zdroje k učení tarotu na mých  stránkách:

BLOG TAROT

PODCASTY

NAUČTE SE VYKLÁDAT KARTY

S-TAROT

VIDEA