neděle 19. dubna 2015

JAK ZÍSKAT CO NEJLEPŠÍ VÝSLEDEK TAROTOVÉHO VÝKLADU KARET?

Jak uspokojit klienta, aby opravdu dostal to, co od výkladu čeká? A jaké rozložení karet zvolit?
To je otázka, kterou vysvětlí tento článek. 
Hlavní zásadou je že čím je konkrétnější dotaz, tím může být konkrétnější odpověď.
Při práci s klientem musíme chápat jasněji to, o co jim opravdu v hloubi duše jde, co je opravu zajímá a na co potřebují znát odpověď. Zeptejte se tedy člověka, kterému vykládáte jaké jsou jedna, nebo dvě věci, které ho opravdu nejvíce k dané situaci zajímají.

Začněte s některými běžnými otázkami
Jakmile budete více chápat to, na co se váš klient ptá, můžete začít pracovat s řadou vlastních tarotových rozkladů. 
Zde je příklad některých otázek, které můžete využít při tvorbě vlastního tarotového rozložení
  • Co chcete vědět o dané situaci?
  • o co vlastně uslujete, čeho chcete dosáhnout?
  • Co vám brání toho dosáhnout  a jak tento blok odstranit?
  • Jaké jsou vaše silné/ slabé stránky?
  • Co je mimo vaši kontrolu, co v této situaci nemůžete ovlivnit
  • Jaké jsou skryté faktory na které je třeba brát zřetel?
  • Co když bude výsledek vaší situace takový....
  • Jak se vaše situace bude vyvíjet v následujícím časovém období? (např. tři, šest měsíců)
Vyberte si otázku, nebo i více a začněte ji přizpůsobovat konkrétní situaci.
Například:
Přijde za vámi člověk, který  potřebuje poradit se změnou práce. Má zůstat, nebo odejít?
Můžete si vytvořit hned dvě otázky:
  • Jaký bude výsledek, pokud zůstane v současném zaměstnání
  • Jaký bude výsledek, pokud odejde
Pak již začnete vidět, jakým směrem můžete vést dále výklad a rozložení karet. Klient tak dostane dvě odpovědi, které mapují jeho situaci a může si tak zvolit pro sebe tu výhodnější cestu. Samozřejmě můžete pokračovat i dál a podrobněji rozebírat každou odpověď.
Zaměřte se na podporu vašeho klienta
Nikdo z nás není rád, že bude mít problémy. Každý potřebujeme znát návrhy na jejich řešení. A to také ve výkladu jde. Pomoci nalézt cestu, jak ven z problémů. Podpořte tedy svého klienta tím, že mu dáte radu, jak s jeho problémem nejlépe naložit,jak ho vyřešit a hlavně ho "nakopněte" k nějaké akci, protože jak víme, samo od sebe se vyřeší jen málo věcí a už vůbec ne tak, aby pro nás dopadly co nejlépe.
Sem bych vložila citát, který jsem někde četla, nevím už kdo ho řekl, ale pokusím se vám ho přednést, jak si ho pamatuji.
Když vám život předloží citron, vymačkejte ho a udělejte si z něj osvěžující šťávu.
Zde jsou tedy některé typy otázek, které vám mohou pomoci najít řešení pro vašeho klienta
  • Jakou nejlepší věc teď můžete udělat
  • jak dosáhnete  nej výsledku
  • jak můžete překonat překážky, které máte před sebou
  • na co musíte zaměřit svou pozornost
  • je lepší proti překážkám bojovat, nebo je obejít
  • co se stane když..
  • atd...
Teď již máte dostatek informací k tomu, abyste vašeho klienta povzbudili a dali mu naději navyřešení třeba i zdánlivě neřešitelného problému. 
Vždy byste měli být pro člověka, kteý se na vás obrátí zdrojem posílení jeho sebedůvěry a inspirace, dodat mu nové nápady a hlavně nenechat ho viset v situaci, která pro něj je špatná.
Vždy jde vše změnit, nebo alespoň posunout k lepšímu...
...a to je  podle mě, smysl výkladu karet
Souhlasíte?
Chcete být také kartáři, kteří lidem pomohou v jejich těžkých životních situacích?
Nevíte jak na to?
Hodně věcí vás mohu naučit, vysvětlit, ukázat...
Bojíte se, že nepochopíte co vám karty říkají?
Stáhněte si zdarma eBook, který vás provede základními chybami, kterých se můžete dopouštět

 
Teď již máme základ toho, co vašeho klienta trápí. Pojďme tedy na konkrétní příklad:
Klient za vámi přijde s problémem s prací. V současném zaměstnání není spookojen, nudí se tam a nemá snahu posunout se dál. Chce vědět, co bude dál s jeho kariérou, má hledat novou práci, nebo zůstane viset tam, kde ho to nebaví a kde nemá šanci na postup?
Takže co dál? A od toho jsme tu my!
Zde je ukázka jak můžeme klietovu otázku vykládat tak, aby dostal odpovědi, které ho posunou v jeho problému dál
  • o co usilujete ve své kariéře
  • co vás blokuje v dosažení tohoto cíle
  • co můžete udělat pro splnění vaší touhy
  • jaká je nejlepší profese, které byste se měl věnovat a která vás uspokojí
Také bychom měli pochopit, co vlastně nefunguje na současné situaci:
  • co musíte vědět o vaší současné práci
  • jak můžete překonat pocit, že vás tato práce nebaví a nenaplňuje
  • co můžete udělat pro to, aby vás práce více bavila vzhledem k současné situaci(nekdy klient prostě nemůže den ze dne odejít z práce a zůstat bez prostředků)
Pak přichází místo i pro budoucnost v pracovní kariéře
  • kam míří vaše kariéra v následujícím půl roce
  • jak můžete najít tu správnou práci
  • jaké vlastně jsou vaše pracovní příležitosti
  • jak jich můžete využít
  • kam celkově tato situace směřuje
Vidíte a dopracovali jsme se k celkovému obrazu klientovi situace, našli řešení na to, co ho trápí, dali jsme mu směr, kterým může jít a vytvořili jsme si při tom vlastní rozložení tarotových karet.
Já nejraději vykládám v liniích, vy si ale můžete zvolit svůj způsob rozkladu, pokud budete chtít, tak třeba do čtverečků, nebo koleček-to ale není podstatné :)
Podstatné je to, že váš klient bude vděčný za to, že jste se zaměřili na jeho potřeby, na jeho problém, neplkaly nesmysly o budoucnosti, o tom, co možná někdy bude, ale že jste mu našli a ukázali jeho jedinečné potřeby a cestu k řešení situace, která ho ubíjí. Takže můžete předpokládat, že od vás odejde spokojen a s pocitem, že svůj život může řídit on sám.
Líbí se vám můj přístup?
Někomu nemusí vyhovovat, ale já opravdu nevidím přínos ze čtení karet v kreslení nádherné budoucnosti, ale v konkrétních krocích, které můžeme ovlivnit a změnit tak, aby pro nás byl život na této planetě něčím hezkým, stabilním a radostným.
A chtěla bych vás to také naučit, být pro lidi přínosem, nejen "pouťovou atrakcí" jjak nás může mnoho lidí ještě vnímat. Tarot je seriózní záležitost, pokud se tak umí dělat.
A i proto je tu on line kurz Tarotové významy 1, kde se seznámíme s mnoha věcmi kolem výkladu a významů karet v jednotlivých životních oblastech.